15.08.2014

Migawki z życia codziennego II

Jesteśmy psiarzami, wiadomo. Ale w naszych żyłach płynie sporo kociej krwi. Przede wszystkim dlatego, że lubimy chodzić własnymi drogami.

Kochamy ludzi i życie wśród nich, ale cenimy naszą prywatność i niezmącony spokój. Oczywiście lubimy zaszaleć (eh, co to był za weekend…), ale analizując nasze decyzje można dojść do wniosku, że mamy tendencję do trzymania się trochę z boku. Dlatego zamiast tłocznej plaży przy jakimś kurorcie, wolimy puste szlaki mało popularnych masywów górskich.

Kto czytał wcześniejszy wpis (klik!), ten wie że musieliśmy przełożyć naszą wyprawę rowerową do Szwecji na przyszły rok. Spontanicznie zmieniliśmy plany i wywróciliśmy wszystko góry nogami, nawet północ zamieniliśmy z południem. Zamiast do Skandynawii, jedziemy na Bałkany.

Dlaczego tam? Bo lubimy smak samotnych podróży z lekką nutą dzikości, zwłaszcza kiedy włóczymy się z psem.

Rejony Czarnogóry, Serbii i Albanii jeszcze nie zamieniły się w wakacyjne turystowiska i można tam przeżyć całkiem samotną podróż przez szlaki Gór Dynarskich, albo nago wskoczyć do Adriatyku.

Tamtejsze góry są dziewicze i nieodkryte w porównaniu z Alpami, czy Tatrami. A wytwarzane przez tubylców w górskich chatach sery i rakija zachwycają smakiem… i ceną!
Jedziemy w październiku, gdy większość ludzi już dawno zapomni o swoich urlopach, a do świąt będzie jeszcze daleko. W ubiegłym roku Hiszpanię zwiedzaliśmy w grudniu. To też w naszym stylu, bo lubimy przeżywać przygody po swojemu i uciekamy od zatłoczonych przestrzeni, które narzucają swoje tempo i sposób spędzania czasu.

Ale co robić do czasu wymarzonego wyjazdu? Przecież od naszej podróży dzielą nas jeszcze dwa miesiące. Nie będziemy przecież siedzieć w domu i odrywać kartek z kalendarza.

Kajakiem po rzekach

Nasz pies coraz lepiej daje sobie radę na kajaku (klik!). Oczywiście wolałby siedzieć w wodzie, niż na nudnym pokładzie, ale nie narzeka - przynajmniej nie przy nas.

Do tej pory pływaliśmy po spokojnej Ślęzy, ale już niedługo spłyniemy Bystrzycą - 20km trasy w malowniczym klimacie parku krajobrazowego.

Na stopa do Czech

Dzisiaj pierwszy raz spróbujemy pojechać na stopa z psem. Słyszeliśmy, że gdzieś w Pradze jest kino, w którym można oglądać filmy razem z psami. Musimy to sprawdzić!

Zaraz pakujemy plecaki i ustawiamy się na trasie wylotowej z Wrocławia, żeby łapać okazję w kierunku granicy. Chcemy się przekonać, czy podróżowanie z psem na stopa wypali. Ale o wszystkim opowiemy po powrocie.

Rowerami za miasto

Kilka weekendów temu urządziliśmy psio-ludzką wyprawę rowerową do Doliny Baryczy. Tym razem planujemy krótszą trasę, żeby Rio nie zdążył znudzić się jazdą w przyczepie.

Zrobiliśmy przerwę w naszym rowerowym wyzwaniu (chcemy nauczyć psa spokojnej jazdy w przyczepie rowerowej klik!, klik!), więc najwyższa pora wrócić do realizacji marzeń.

Dogtrekking

Jesteśmy zakochani! Niedawno pisaliśmy o naszej nowej miłości od pierwszego przejścia, czyli o dogtrekkingu (klik!). Ostatni weekend sierpnia planujemy spędzić w Przesiece, gdzie ponownie spróbujemy swoich sił w marszobiegu z psem.
Po naszym pierwszym dogtrekkingu w Złotym Stoku nawiązaliśmy fajny kontakt z organizatorami i udostępniliśmy im nasze nagrania z trasy, dzięki temu powstał film (klik!), a my tym razem startujemy za darmo.

Turystyka kulinarna

Ale my nie zawsze jeździmy, pływamy, biegamy i trenujemy, czasami lubimy po prostu usiąść i porozmawiać. I właśnie wtedy szukamy nowego miejsca na kulinarnej mapie miasta, gdzie można dobrze zjeść, miło spędzić czas, a przede wszystkim, gdzie wpuszczają z psami.
Naszym ostatnim odkryciem jest Nigdy nie zapomnę we Wrocławiu, lokal którego nazwa świetnie oddaje uczucie, jakie towarzyszy człowiekowi po wyjściu. Polecamy.

Wypady w góry

W górach ważniejsze dla nas jest kontemplowanie atrakcyjnej trasy, niż wchodzenie za wszelką cenę na wybrany wierzchołek. Ale zdobywanie szczytów to wyzwanie, które nieźle wkręca, dlatego my też zerkamy na różne spisy gór (Korona Gór Polski, Korona Sudetów Polskich) i odhaczamy kolejne punkty z listy.
Podobnie robimy z wrocławskimi parkami. Zabieramy psa, buty do biegania i zaliczamy trasy biegowe. Mamy swoje ulubione miejsca, ale cały czas szukamy nowych ścieżek i terenów, których jeszcze nie wybiegaliśmy.

Nad staw ze znajomymi

Każdy lubi się wychillować w niedzielę, zwłaszcza kiedy jest gorący dzień, a woda w jeziorze jest czysta i rześka. Wtedy z pomocą przychodzą (albo dzwonią) znajomi, za których namową pojechaliśmy na kąpielisko w Chrząstawie Małej. Pewnie ta nazwa nic wam nie mówi, ale warto dodać, że niedaleko znajduje się Browar Widawa, który od lat warzy tradycyjne rzemieślnicze piwo, a kilka warek przygotowali we współpracy z Tomaszem Kopyrą z bloga blog.kopyra.com.

Mając psa nie można być stale w centrum wydarzeń i trzeba trzymać się trochę z boku, co nie znaczy, że nie można realizować super przygód. Właściwie każda wolna chwila jest dobra, żeby zrobić coś wyjątkowego i niezwykłego.